Сучасне матерiало- та товарознавство
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

ЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ

Перейти донизу

ЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ Empty ЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ

Повідомлення автор Admin Ср Бер 13, 2019 1:55 pm

Г.Д. Кобищан, к.т.н., доцент
ВНЗУ «Полтавський університет економіки і торгівлі»


ЕЛЕМЕНТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ

ВНЗУ «ПУЕТ» здійснює дистанційну підготовку фахівців з декількох спеціальностей, в т.ч. «Товарознавство і комерційна діяльність» (заочно для студентів, що закінчили технікум).
Вважається, що дистанційне навчання (ДН) через Інтернет у сутності являє собою логічне продовження досвіду заочного навчання, але вже на якісно іншому, більш високому рівні. Та практика показала: єдине, що поєднує традиційне заочне навчання й класичну форму дистанційного навчання на основі Інтернет-технологій - це обмеженість очного спілкування між викладачами й студентами.
Завдяки широким можливостям комунікації викладача зі студентами дистанційне навчання виявилося ефективним не тільки для заочної освіти. Воно вже завоювало своє місце серед викладання різних дисциплін на денних і заочних відділеннях ВНЗУ «ПУЕТ». Популярною стала методика так званого розподіленого навчання, що поєднає традиційні методи спілкування викладача й студентів на лекціях і семінарах в аудиторії, а також виконання завдань в дистанційних курсах.
В ході дистанційного навчання значно підвищується інтерактивність освітнього процесу. Але, як і будь-яка нова форма навчання, дистанційна, теж вимагає створення психологічної бази, без якої не можна говорити про якість навчального процесу.
Впровадження елементів дистанційного навчання показало важливість розробок курсів ДН, з урахуванням ряду психологічних принципів, які впливають на якість дистанційного навчання.
Електронні навчальні матеріали самі по собі не вирішують проблеми самостійної діяльності студентів в одержанні знань. Ці програмні продукти тільки створюють так зване віртуальне навчальне середовище, в якому і проходить дистанційне навчання. Але тут уже виникають такі психологічні проблеми, як відсутність досвіду самостійної роботи студентів, недостатня вольова саморегуляція, вплив групових установок тощо.
Тому розроблювачі курсів особливу увагу приділяють детальному плануванню навчальної діяльності, її організації, чіткої постановки цілей і завдань навчання. Студенти повинні розуміти призначення запропонованих курсів. Від змісту матеріалу, що визначає структуру й рівень їхніх пізнавальних інтересів значною мірою залежить ефективність навчального процесу студентів.
Другий атрибут психологічного комфорту в процесі навчання досягається зворотним зв'язком між студентом і викладачем у системі дистанційного навчання. Особистісні характеристики викладачів у системі ДН мають важливе значення для забезпечення відповідного, психологічного комфорту тим, хто вчиться. Але яким би чином не був організований зворотний зв'язок, дуже важливо забезпечити його регулярність відповідно до графіка, щоб студенти мали поняття про систему вивчення курсу [1].
Одним з важливих аспектів навчання є мотивація. Так як самостійна робота в системі ДН є основним елементом навчальної діяльності, то необхідно акцентувати увагу на розвиток здібностей студента самостійно працювати з інформацією. Визначальними мотивами самостійної діяльності можуть виступати учбово-пізнавальні й професійні мотиви, а стимулами можуть бути інтереси, відповідальність, страх відрахування тощо. Різні по змісту мотиви по-різному впливають на якість навчальної діяльності. Інший показник мотивації до електронного навчання - зручність, яку воно пропонує (наприклад, можливість пройти курс навчання практично в будь-який момент і практично в будь-якому місці). Це значно легше, ніж намагатися включити процес навчання в щільний графік зайнятості.
Відзначені психологічні аспекти дистанційного навчання являють собою далеко не повний перелік, які повинен враховувати викладач. Дистанційне інтернет-навчання сприятливо позначається і на особовому розвитку, підвищуючи рівень самоорганізації і відповідальності, удосконалюючи рівень комп'ютерної грамотності.
До недоліків дистанційного навчання, перш за все, можна віднести проблему ідентифікації студента - перевірити, чи особисто студент виконує отримаані завдання, поки неможливо. З метою виправлення цього недоліку в навчальному процесі обов’язково слід залишати очну сесію, в ході якої студенти складають обов'язкові очні іспити, пред’являючи документ, підтверджуючий особу того, що здає іспит [1,2].

Список використаних інформаційних джерел
1. Дистанційне навчання. – Елетронний ресурс. – Режим доступу: - http://school69dnepr.dnepredu.com/uk/site/distance-learning.html.
2. Дистанційне навчання. – Елетронний ресурс. – Режим доступу: - el.puet.edu.ua/sites/default/files/book_el.pdf.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 98
Дата реєстрації : 12.03.2019

https://matovarzn.forumotion.me

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку


 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі