Сучасне матерiало- та товарознавство
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ 1-2 РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ

Перейти донизу

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ  У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ 1-2 РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ Empty ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ 1-2 РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ

Повідомлення автор Admin Ср Бер 13, 2019 2:00 pm

О.В. Трауцька
викладач вищої кваліфікаційної категорії
Полтавський кооперативний коледж
Україна
traucolga97@gmail.com


ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ 1-2 РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ

Входження молодих поколінь у глобалізований, динамічний світ третього тисячоліття вимагає від особистості конкурентоспроможності, професійної компетентності, гнучкості та мобільної соціальної поведінки, що актуалізує дослідження педагогічних умов їх фахової підготовки.
Якість та конкурентоспроможність фахової підготовки майбутніх фахівців залежить від упровадження у навчальний процес унікальних, інноваційних методик навчання, залучення до підготовки фахівців підприємств-роботодавців, і таким чином дозволяє забезпечити потреби в кваліфікованих знаннях, навичках, компетенціях, а також вирішує проблему працевлаштування випускників.
Професійна компетентність є складовою життєвої компетентності молодого фахівця. Перед вищою школою постає завдання пошуку таких підходів до навчання які б формували: професійні знання і професійне мислення; відповідні вміння і навички, практичний досвід використання знань у конкретних ситуаціях; особистісні якості (професійна творчість, зацікавленість у результатах своєї роботи, позитивна мотивація, ініціатива, прагнення до професійної самореалізації). При цьому показником освіченості випускника ВНЗ є не тільки засвоєння певного обсягу знань, а й здатність використовувати їх у реальних умовах, аналізувати нову інформацію, самостійно приймати рішення, виконувати певні професійні й соціальні функції.
Частину здатностей професіонала майбутнього науковці відносять до надздатностей: зокрема, здатність адекватно поводити себе у ситуації нескінченного стресу й цейтноту [1], уміння мислити поза рамками і правилами [3], здатність ментально і фізично реагувати на виклики [2].
Особливістю фахової підготовки у коледжах є те, що за 3-4 роки педагоги мають вчорашнього школяра «перетворити» на компетентного фахівця. Тож необхідно не лише навчити молодь швидко сприймати й опрацьовувати інформацію, а й сформувати здатність знайти, вибрати, оцінити інформацію з різних джерел. Необхідно навчити студента не тільки опрацьовувати новий матеріал, а й пов'язувати його з іншою інформацією та критично оцінювати його актуальність та якість.
Ми погоджуємося із науковцями, які вважають, що проблема формування професійних здібностей молодших спеціалістів у процесі підготовки потребує вирішення таких стратегічних завдань:
 розроблення системи кваліфікацій майбутніх фахівців з урахуванням компетентнісного підходу; кваліфікаційні вимоги повинні містити не тільки терміни навчання й визначення рівня освітньо-кваліфікаційної програми, а бути доповненими характеристиками результатів навчання, сформульованими у термінах компетентостей;
 створення нормативно-правової бази щодо мотивації роботодавців до співпраці з вищими навчальними закладами, в тому числі з ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації, участі в розробці стандартів вищої освіти, надання баз для проходження практики студентами та першого робочого місця випускникам;
 створення сучасної матеріально-технічної бази системи освіти з метою удосконалення практичної підготовки майбутніх фахівців, забезпечення умов для розвитку індустрії сучасних засобів навчання (навчально-методичних, електронних, технічних, інформаційно-комунікаційних тощо);
 удосконалення системи оцінювання освітніх результатів з урахуванням проектування змін в освітньому процесі [4].
Товарознавці мають закріплювати знання, вміння, отримані на лекційних заняттях, під час виконання завдань підприємств, фірм, з якими співпрацює навчальний заклад. Відпрацювати професійні вміння та навички під час практики. Зауважимо, що виробнича практика є складовою частиною навчального плану і її проходження є обов’язковим для кожного студента.
Формувати професійні якості у студентів можна також за допомогою розвитку їх творчого потенціалу шляхом проведення факультативних курсів, організації наукових товариств, де завдяки співпраці з викладачами та однолітками можна розкрити науково-дослідний потенціал студента. Особливої уваги заслуговують компетентності, здобуті під час роботи у студентських гуртка, клубах, секціях, проектах. Наприклад, метою роботи гуртків економічного профілю є стимулювання інтересу студентів до товарознавчих дисциплін; формування вміння вільно послуговуватись професійною економічною термінологією, логічно і доречно висловлювати свою думку; сприяння розвитку дослідницьких здібностей обдарованих студентів, залучення студентів до активної участі у різних конференціях, фахових конкурсах і конкурсах науково-пошукових робіт, роботі семінарів тощо; сприяння розвитку національно свідомої людини, яка розуміє тенденції розвитку української та світової торгівлі.
Така діяльність у коледжах здійснюється за такими напрямами:
 науково-дослідний передбачає самостійний пошук літератури до певного виступу, доповіді; дослідження торгівельних явищ, фінансової діяльності підприємств; опрацювання наукових статей в економічній і періодичній фаховій літературі;
 пошуковий напрям пропонує обговорення конкретних ситуацій, які виникають на підприємствах, ситуацій, які б змушували студентів працювати над їх вирішенням, звертаючись до наукових джерел та нормативних актів;
 експериментальний напрям пропонує досліджувати експериментальним методом (зіставляти, аналізувати, замінювати);
 креативний (національно-патріотичні, естетичні проекти, які формують загальнолюдські цінності майбутніх фахівців підприємництва і торгівлі).
У той же час характеристиками професійної компетентності випускників є: розуміння суті завдань, що виконуються; здобуття досвіду у професійній сфері і активне його використання; вміння обирати засоби, адекватні конкретним обставинам; почуття відповідальності за досягнуті результати; здатність визнавати власні помилки і коригувати їх.
Лише застосування різних шляхів і методів формування професійних компетентностей у студентів допоможе стимулювати самостійне, індивідуальне та колективне навчання, а також мотивуватиме студентів до активного та постійного розвитку професійних умінь і навичок та у майбутньому допоможе студенту знайти роботу та розвиватися як професіоналу.

Список використаних інформаційних джерел.
1.Семенец А. Люди со знаниями «как у всех» станут лишними [Электронный ресурс] /А. Семенец. – Режим доступа: http://www.rosbalt.ru/moscow/2018/01/26/ 1677559. 2.Weizsaecker E., Wijkman, A. Come On! Capitalism, Short-termism, Population and the Destruction of the Planet/ E. Weizsaecker, A. Wijkman. – Springer, 2018. – 220 p. 3.Enna Nicholas 10 Skills The Workforce of the Future Will Need [Електронний ресурс]/ Nicholas Enna. – Режим доступу https://www.huffingtonpost.com/nicholas-еnna. 4.Кремень В. Г. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: Монографія / За ред. І. А. Зязюна – К.: Віпол, 2000.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 98
Дата реєстрації : 12.03.2019

https://matovarzn.forumotion.me

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі