СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО ЗВО З РОБОТОДАВЦЯМИ ЯК ЧИННИК УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ АГРАРІЇВ
Сторінка 1 з 1
СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО ЗВО З РОБОТОДАВЦЯМИ ЯК ЧИННИК УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ АГРАРІЇВ
С.Е. Мороз
к.п.н.
Полтавська державна аграрна академія
Україна
smor@meta.ua
СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО ЗВО З РОБОТОДАВЦЯМИ ЯК ЧИННИК УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ АГРАРІЇВ
Зміна освітньої парадигми у нових соціально-економічних умовах обумовлює пошук ефективних підходів і моделей соціального партнерства закладів вищої освіти і суб’єктів ринку праці. Проблема впровадження соціального партнерства у процес професійної підготовки молоді у вищій школі не нова для сучасної педагогічної науки і активно обговорюється вже не один десяток років, однак залишається актуальною і не вирішеною.
Стан українського ринку праці підтверджує невтішний факт: кваліфікація випускників, кількість новоявлених фахівців у певних галузях, якість отриманих ними знань і навичок не задовольняють потреб роботодавців [1]. Серед причин, науковці та експерти називають відсутність налагодженої схеми партнерських зв’язків між бізнесом і закладами вищої освіти. При цьому наголошується, що абітурієнти часто обирають освітні програми за параметрами, які не мають нічого спільного з майбутньою професією та її затребуваністю у національній економіці: за престижністю, рівнем складності навчання, наявністю бюджетних місць. Як наслідок, ринок праці характеризується професійно-кваліфікаційним дисбалансом попиту і пропозиції робочої сили.
Аналіз показує, що найбільш поширеними формами співпраці підприємств і ЗВО є проходження практик студентів на підприємствах галузі і проведення ознайомлювальних екскурсій. На жаль, практично не розвиненими залишаються спільні дослідницькі проекти, а також участь агропромислових підприємств у розробці та коригуванні навчальних планів, в управлінні та оцінці якості підготовлених фахівців. Зі свого боку аграрні ЗВО могли б надавати підприємствам АПК такі послуги:
– консалтингові: аналіз ринків; аудит маркетингу підприємства; аналіз продуктового портфеля та управління ним; брендинг, розробка торгового знаку, корпоративного стилю; розробка рекламної компанії; розробка маркетингової стратегії виходу на зовнішні ринки; аудит логістики підприємства; впровадження логістичного підходу на підприємстві; бізнес-планування та аналіз ефективності інвестицій; класифікація товарів для митних цілей; у галузі митної справи для тих підприємств, які тільки розпочинають свою експортно-імпортну діяльність;
– у сфері розробки інтелектуальних продуктів: розробка різних технологій (виробництва с/г продукції); розробка і впровадження програмного забезпечення з управління ресурсами підприємства (елементи ERP, MRP систем); розробка ноу-хау тощо.
Схему соціальної взаємодії ЗВО з іншими суб’єктами наведено на рис.1.
Рис. 1. Схема взаємодії закладу вищої освіти з суб’єктами аграрного бізнесу та іншими партнерами
Стрілками на рисунку позначені фінансово-інформаційні потоки. Потоки з боку ЗВО – це надання консалтингових послуг, розробка інтелектуальних продуктів для підприємств агропромислової галузі та інші інформаційні потоки. З боку агропромислових підприємств – грошові потоки (оплата за надання послуг, розробку інтелектуальних продуктів) і інформаційні потоки. За допомогою такої взаємодії співробітники аграрного ЗВО отримують змогу накопичувати знання про ефективність застосування тих чи інших інструментів і стратегій на конкретних ринках; про новітні практики, і таким чином, формувати бази для застосування бенчмаркінгу для подальшої розробки ефективних маркетингових стратегій завоювання міжнародних ринків. Синергетичний ефект від такого партнерства буде досягатися як для ЗВО і суб’єктів аграрного бізнесу, так і для економіки країни у цілому (табл. 1).
Такий всебічний підхід до питань взаємодії ЗВО та суб’єктів ринку праці дозволить підвищити їх відповідальність за збереження кадрового потенціалу та удосконалити професійну підготовку майбутніх аграріїв.
Список використаних інформаційних джерел.
1. Університети та бізнес: міжнародний досвід співпраці та перспективи для України [Електронний ресурс] – Режим доступу : URL : http://www.cost.ua/news/421-college-business-cooperation. – Назва з екрану.
к.п.н.
Полтавська державна аграрна академія
Україна
smor@meta.ua
СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО ЗВО З РОБОТОДАВЦЯМИ ЯК ЧИННИК УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ АГРАРІЇВ
Зміна освітньої парадигми у нових соціально-економічних умовах обумовлює пошук ефективних підходів і моделей соціального партнерства закладів вищої освіти і суб’єктів ринку праці. Проблема впровадження соціального партнерства у процес професійної підготовки молоді у вищій школі не нова для сучасної педагогічної науки і активно обговорюється вже не один десяток років, однак залишається актуальною і не вирішеною.
Стан українського ринку праці підтверджує невтішний факт: кваліфікація випускників, кількість новоявлених фахівців у певних галузях, якість отриманих ними знань і навичок не задовольняють потреб роботодавців [1]. Серед причин, науковці та експерти називають відсутність налагодженої схеми партнерських зв’язків між бізнесом і закладами вищої освіти. При цьому наголошується, що абітурієнти часто обирають освітні програми за параметрами, які не мають нічого спільного з майбутньою професією та її затребуваністю у національній економіці: за престижністю, рівнем складності навчання, наявністю бюджетних місць. Як наслідок, ринок праці характеризується професійно-кваліфікаційним дисбалансом попиту і пропозиції робочої сили.
Аналіз показує, що найбільш поширеними формами співпраці підприємств і ЗВО є проходження практик студентів на підприємствах галузі і проведення ознайомлювальних екскурсій. На жаль, практично не розвиненими залишаються спільні дослідницькі проекти, а також участь агропромислових підприємств у розробці та коригуванні навчальних планів, в управлінні та оцінці якості підготовлених фахівців. Зі свого боку аграрні ЗВО могли б надавати підприємствам АПК такі послуги:
– консалтингові: аналіз ринків; аудит маркетингу підприємства; аналіз продуктового портфеля та управління ним; брендинг, розробка торгового знаку, корпоративного стилю; розробка рекламної компанії; розробка маркетингової стратегії виходу на зовнішні ринки; аудит логістики підприємства; впровадження логістичного підходу на підприємстві; бізнес-планування та аналіз ефективності інвестицій; класифікація товарів для митних цілей; у галузі митної справи для тих підприємств, які тільки розпочинають свою експортно-імпортну діяльність;
– у сфері розробки інтелектуальних продуктів: розробка різних технологій (виробництва с/г продукції); розробка і впровадження програмного забезпечення з управління ресурсами підприємства (елементи ERP, MRP систем); розробка ноу-хау тощо.
Схему соціальної взаємодії ЗВО з іншими суб’єктами наведено на рис.1.
Рис. 1. Схема взаємодії закладу вищої освіти з суб’єктами аграрного бізнесу та іншими партнерами
Стрілками на рисунку позначені фінансово-інформаційні потоки. Потоки з боку ЗВО – це надання консалтингових послуг, розробка інтелектуальних продуктів для підприємств агропромислової галузі та інші інформаційні потоки. З боку агропромислових підприємств – грошові потоки (оплата за надання послуг, розробку інтелектуальних продуктів) і інформаційні потоки. За допомогою такої взаємодії співробітники аграрного ЗВО отримують змогу накопичувати знання про ефективність застосування тих чи інших інструментів і стратегій на конкретних ринках; про новітні практики, і таким чином, формувати бази для застосування бенчмаркінгу для подальшої розробки ефективних маркетингових стратегій завоювання міжнародних ринків. Синергетичний ефект від такого партнерства буде досягатися як для ЗВО і суб’єктів аграрного бізнесу, так і для економіки країни у цілому (табл. 1).
Такий всебічний підхід до питань взаємодії ЗВО та суб’єктів ринку праці дозволить підвищити їх відповідальність за збереження кадрового потенціалу та удосконалити професійну підготовку майбутніх аграріїв.
Список використаних інформаційних джерел.
1. Університети та бізнес: міжнародний досвід співпраці та перспективи для України [Електронний ресурс] – Режим доступу : URL : http://www.cost.ua/news/421-college-business-cooperation. – Назва з екрану.
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі