Сучасне матерiало- та товарознавство
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

СУЧАСНІ НАПРЯМКИ ПЕРЕБУДОВИ ПІДРУЧНИКІВ ІЗ ТЕКСТИЛЬНОГО МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ТА ТОВАРОЗНАВСТВА ДЛЯ ВУЗІВ УКРАЇНИ

Перейти донизу

СУЧАСНІ НАПРЯМКИ ПЕРЕБУДОВИ ПІДРУЧНИКІВ ІЗ ТЕКСТИЛЬНОГО МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ТА ТОВАРОЗНАВСТВА ДЛЯ ВУЗІВ УКРАЇНИ Empty СУЧАСНІ НАПРЯМКИ ПЕРЕБУДОВИ ПІДРУЧНИКІВ ІЗ ТЕКСТИЛЬНОГО МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ТА ТОВАРОЗНАВСТВА ДЛЯ ВУЗІВ УКРАЇНИ

Повідомлення автор Admin Ср Бер 13, 2019 1:59 pm

Пушкар Г. О., к.т.н., в.о.доц.;
Галик І. С., к.т.н., проф.;
Семак Б. Д., д.т.н., проф.
Львівський торговельно-економічний університет
pushkar-h@ukr.net

СУЧАСНІ НАПРЯМКИ ПЕРЕБУДОВИ ПІДРУЧНИКІВ ІЗ ТЕКСТИЛЬНОГО МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ТА ТОВАРОЗНАВСТВА ДЛЯ ВУЗІВ УКРАЇНИ

Необхідність корінної перебудови змісту підручників із текстильного матеріалознавства та товарознавства обумовлена низкою причин [1-4]. Назвемо основні з них:
- суттєві зміни, які відбулися у технологіях текстильного
виробництва в останні роки;
- потреба вивчення особливостей будови та оброблення
імпортного текстилю, який домінує сьогодні на ринку України;
- значні зміни у вимогах освітніх стандартів при підготовці
фахівців товарознавчого профілю сфери торгівлі та легкої промисловості України;
- потреба впровадження компетентнісного підходу у процес
підготовки фахівців товарознавчого профілю у вузах сфери торгівлі та легкої промисловості України.
При цьому необхідно перш за все розмежувати перелік питань,
які будуть розглядатися у текстильному матеріалознавстві і тих питань, які будуть розглянуті у текстильному товарознавстві.
Варто зауважити, що асортимент, властивості текстильної сировини та основи технологій виробництва текстильних матеріалів повинні розглядатися у матеріалознавстві, а асортимент і властивості готової продукції відповідно у підручниках із товарознавства різних груп текстильних товарів (швейних, трикотажних, текстильно-галантерейних, килимових та інших).
Спочатку обґрунтуємо доцільність створення підручників із текстильного матеріалознавства нового типу. На відміну від існуючих сьогодні підручників із текстильного і швейного матеріалознавства для потреб вузів легкої промисловості і сфери торгівлі, на нашу думку, у підручниках нового типу доцільно:
- об’єднати всі вузлові питання, що стосуються матеріало-
знавства текстильних волокон, ниток, барвників, апретів, текстильно-допоміжних речовин;
- розглянути особливості будови тканих, нетканих,
трикотажних, текстильно-галантерейних і килимових полотен;
- розглянути матеріалознавчі питання процесів прядіння,
ткацтва, в’язання, фарбування, заключного і спеціального оброблення текстильних матеріалів.
У підручниках з текстильного товарознавства основна увага
повинна бути приділена:
- розгляду теоретичних засад формування та оцінювання
оптимальної структури асортименту тканих, нетканих і трикотажних полотен і штучних виробів з них;
- класифікації і характеристиці механічних, фізичних та
естетичних властивостей цих матеріалів і виробів;
- висвітленню основних питань щодо оцінювання якості та
безпечності різних груп текстильних матеріалів і виробів;
- характеристиці особливостей маркування та пакування
текстильних матеріалів і виробів вітчизняного та, особливо, імпортного виробництва.
Необхідно підкреслити, що наведений у підручниках із текстильного матеріалознавства та товарознавства перелік вузлових питань, які стосуються асортименту і якості текстилю та одягу, повинні бути тісно пов’язані з переліком ключових компетентностей фахівців товарознавчого профілю сфери торгівлі та легкої промисловості, що містяться у відповідних освітніх стандартах [1-5].
Необхідність такої ув’язки змісту підручників із текстильного матеріалознавства та товарознавства із змістом ключових компетентностей із цих питань в освітніх стандартах обумовлена низкою причин, а саме [1]:
- вагомістю знань з матеріалознавства та товарознавства
текстильних матеріалів і виробів у формуванні рівня якості фахівців для потреб легкої промисловості та торгівлі України;
- обмеженістю або відсутністю цієї інформації в існуючих
підручниках із текстильного матеріалознавства та товарознавства.
Тому вважаємо за доцільне у підручниках нового покоління із текстильного матеріалознавства та товарознавства включити окремі розділи, присвячені впровадженню компетентнісного підходу у навчальний процес товарознавчих факультетів торговельних вузів і технологічних факультетів вузів легкої промисловості.
Саме такі підручники будуть придатними не тільки для оцінки знань та умінь студентів товарознавчих спеціальностей вузів сфери легкої промисловості і торгівлі України, але й для оцінювання якості підготовки спеціалістів даного профілю під час акредитації названих вузів [1,2].
У підручнику з текстильного матеріалознавства доцільно включити питання класифікації ключових загальних і професійних
компетентностей, отриманих студентами товарознавчого профілю під час вивчення курсу текстильного матеріалознавства, зокрема компетентностей, пов’язаних з знанням [1,5]:
- асортименту і властивостей основних груп текстильної
сировини – волокон, ниток, пряжі, барвників, апретів, текстильно-допоміжних речовин;
- асортименту і властивостями текстильних полотен тканого,
нетканого, трикотажного, текстильно-галантерейного, килимового виробництва;
- методів оцінки оптимальності асортименту та властивостей
основних видів текстильної сировини та текстильних полотен різних способів виробництва, волокнистого складу та призначення.
У підручнику з текстильного товарознавства необхідно
конкретизувати класифікацію загальних і професійних компетентностей фахівців товарознавчого профілю сфери торгівлі та легкої промисловості, пов’язаних із знаннями [1,5]:
- класифікації видового асортименту і властивостей виробів
швейної, трикотажної, текстильно-галантерейної та килимової промисловості;
- асортименту і властивостей одягу швейного та
трикотажного виробництва;
- оцінкою якості і безпечності одягу швейного та
трикотажного виробництва;
- асортименту і властивостей імпортного одягу різних
способів виробництва;
- особливостей маркування текстилю і одягу вітчизняного та
зарубіжного виробництва.

Список використаних джерел
1. Галик І. С. Основні напрямки розвитку текстильного товарознавства в ХХІ столітті / І. С. Галик, Б. Д. Семак // Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Випуск 18, 2017. – С. 5-11.
2. Галик І. С. Проблеми формування та оцінювання екологічної безпечності текстилю : монографія / І. С. Галик, Б. Д. Семак. – Львів : Видавництво Львівської комерційної академії, 2014. – 488 с.
3. Кричевский Г. Е. Нано-, био-, химические технологии и производство нового поколения волокон, текстиля и одежды / Г. Е. Кричевский . – М.: Изд-во «Известия», 2011. – 528 с.
4. Пехташева Е. Л. Биоповреждения непродовольственных товаров. Учебник под ред. А. Н. Неверова, 2-е издание прераб. и доп. – М.: Дашков и К, 2015.- 332с.
5. Партико Зіновій. Як оцінювати українські виші? / З. Партико // Газета «День». – 2019. – № 3-4. – С. 14-15.


Admin
Admin

Кількість повідомлень : 98
Дата реєстрації : 12.03.2019

https://matovarzn.forumotion.me

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку


 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі